Contoh di pasaraya:Perempuan lebih gemar round satu pasaraya untuk melihat-lihat barangan walaupun barang yang hendak dicari sedikit sahaja. Akhirnya terbeli juga barang yang tak perlu tetapi kelihatan menarik pada pandangan perempuan. Mereka lebih arif dengan promosi barang baru dan harga diskaun. Lelaki lebih suka terus pergi ke tempat barangan yang hendak dicari... bayar... dan keluar. Lelaki juga lebih setia dengan sesuatu jenama produk kerana kebiasaan menggunakannya.- Lelaki lebih fokus. Perempuan lebih suka untuk mengetahui pelbagai perkara.- Kelebihan wanita ini banyak digunakan oleh peniaga pasaraya, pembuat iklan dan pengusaha barangan untuk melariskan jualan.
Komen Balas
Hebat u ni skyhigh. Saya belum sempat buat artikel seterusnya, saudara skyhigh sudah beri ulasan panjang lebar. Memang betul perempuan gemar ber 'shopping'. Bukan satu tabiat buruk, tetapi, secara amnya inilah yang digemari oleh perempuan. Pengkaji-pengkaji menyatakan hobi shopping ini datangnya dari struktur otak mereka. Maka, sekiranya perempuan 'boring', 'tension' dan lain-lain, mereka seharusnya pergi 'shopping' atau 'window shopping'. Segala yang terbuku di hati akan keluar. Perempuan akan lega dan tenang dengan melakukan aktiviti ini.
.
Jika perempuan ke KLCC, mereka boleh/mampu/suka/ gemar/berbahagia memasuki setiap kedai di setiap tingkat, dari atas hingga ke bawah. Jika ditanya berapa banyak yang mereka dapat angkut dari kedai-kedai tersebut? Tak banyak... satu batang pen aje! Namun, perempuan akan merasa puas dan lega. Kepada lelaki, janganlah tension sangat dengat hobi perempuan anda ini. Jika mereka hendak pergi shopping dan mengajak anda, turutkan sahaja. Tetapi bila sampai di KLCC, anda pergi la rilek-rilek di kedai minuman dan makanan. Kalau boring, call kawan-kawan lelaki seperjuangan. Berilah mereka peluang menikmati kehidupan.
Untuk perempuan pula; sememangnya kajian telah menunjukkan lelaki (secara purata) tidak gemar membuat lawatan rasmi atau tidak rasmi ke setiap kedai yang perempuan suka. Namun, demi menjaga hati, mereka turutkan juga, walaupun, raut wajahnya menunjukkan tahap 'boring' yang maksimum. Bila bercakap pun macam nak tak nak je. Perempuan pun mula naik angin, dan berkata 'dulu masa bercinta, semua boleh! semua shopping complex ikut. Sekarang buat muka boring plak'. Seperti yang saya telah tulis, disebabkan hormon, ramai lelaki excited dan menunjukkan penumpuan yang lebih semasa bercinta. Maka, 'ke lautan api... kurenangi'. Masa bercinta, anda minta apa pun, lelaki akan penuhi. Jika lelaki buat muka boring, memang benar mereka tidak suka melawat setiap kedai yang anda suka. Untuk menyelesaikan masalah, suruhlah mereka ke kedai minuman/makanan atau kedai yang mereka gemar. Komen Skyhigh memang tepat iaitu lelaki akan ke kedai yang telah disasarkan, membeli dan terus pulang. Memang lelaki tidak meriah! Tetapi, inilah lelaki anda!
ZMS
No comments:
Post a Comment